Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
AKKOORD  Lees meer
compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 50 13-12 t/m 19-12
WEB | mobiel
Aquaman - Film van de week
MENU
Home > Filmnieuws > Billboards 50 Cent verwijderd in VS

Billboards 50 Cent verwijderd in VS

'Reclameposter film heeft agressieve boodschap'

8-11-2005 PHILADELPHIA - Ter promotie van zijn nieuwe film Get Rich or Die Tryin' liet de rapper 50 Cent levensgrote posters ophangen, waarop hij zelf afgebeeld stond met pistool en microfoon.

Delen op facebook

Anti-geweldsgroeperingen protesteerden tegen de poster die volgens hen een agressieve boodschap heeft. Men vindt dat rapper Curtis '50 cent' Jackson met de poster de indruk wekt dat problemen met geweld zijn op te lossen. Vorige maand werden de posters ook in Los Angeles geweerd.

Get Rich or Die Tryin' is een semi-autobiografische film over het leven van 50 cent zelf. Volgens de rapper is de film voor 75% autobiografisch. De film vertelt het verhaal van de wees Marcus, die in de voetsporen van zijn moeder een wereld van geweld en drugs betreedt. Pas als hij erachter komt dat zijn ware passie rap is, laat hij de wereld van misdaad achter zich.

Temidden van vuurgevechten, hordes babes en hectische feesten laat de rapper zijn emotie zien: langzaam rolt een traan over zijn wang. De officiële filmposter (hiernaast afgebeeld) laat een heel ander beeld van de rapper zien dan de billboards met wapen: ook 50 cent heeft een zachte kant.

De naam van de film is gelijk aan de naam van zijn debuut-cd, waarvan meer dan zeven miljoen exemplaren verkocht werden. Get Rich or Die Tryin' zal in februari in Nederland te zien zijn.


Links:
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.