Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
AKKOORD  Lees meer
compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 38 20-9 t/m 26-9
WEB | mobiel
Doris - Film van de week
MENU
Home > Filmnieuws > Disney sluit deal met Hulu

Disney sluit deal met Hulu

Gratis online films nog steeds niet buiten VS beschikbaar

1-5-2009 De een-na-grootste provider op het gebied van online video's, Hulu.com, zal binnenkort ook televisieseries van The Disney Channel vertonen. Helaas voor ons kunnen momenteel alleen Amerikanen gebruik maken van de website.

Disney is het derde grote netwerk naast NBC Universal en News Corp. dat content zal leveren aan Hulu. De dienst werd in 2007 opgericht en stelt bezoekers uit de VS in staat om populaire televisieseries als 'Family Guy', 'The Office', '30 Rock' en 'The Daily Show' te zien. Daarnaast worden zijn er verschillende films integraal te bekijken, waaronder Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Broken Flowers en The Blue Lagoon.

Het aanbod dat Disney met zich meebrengt zal onder meer uit de hitseries 'Lost', 'Grey's Anatomy' en 'Desperate Housewives' bestaan.

Het enige grote Amerikaanse televisienetwerk dat nog niet deelneemt aan de videodienst is CBS. Het is de vraag of ook dit netwerk deel wil -of kan- gaan uitmaken, aangezien mededingingsautoriteiten de ontwikkeling van Hulu met argusogen volgen en wellicht zullen ingrijpen als blijkt dat de samenwerking gelijkwaardige concurrentie onmogelijk maakt.

Toch brengt de dienst op dit moment nog te weinig op om winstgevend te zijn. De advertentie-inkomsten zijn een fractie van de bedragen die voor televisiereclames worden neergeteld. Daarnaast kannibaliseren de online uitzendingen de televisie-uitzendingen gedeeltelijk.

Desalniettemin is NBC Universals Jeff Zucker optimisch. Hij gaat ervan uit dat de online advertentiemarkt, ondanks het huidige financiële klimaat, zich zal blijven ontwikkelen naar een punt waarop online uitzendingen zichzelf volledig terug zullen verdienen.


Links:
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.