Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
AKKOORD  Lees meer
compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 24 14-6 t/m 20-6
WEB | mobiel
Film van de week
MENU
Home > Filmnieuws > Eerste geurreclame in Nederlandse bioscopen

Eerste geurreclame in Nederlandse bioscopen

Dove start campagne in drie zalen

30-6-2008 Reclame in de bioscoop is al een totaal andere ervaring dan thuis op de bank. Vanaf aanstaande donderdag wordt deze ervaring naar een nieuw niveau getild als een reclame van Dove in een aantal zalen ondersteund zal worden door geureffecten.

De komende vier weken zullen nietsvermoedende bezoekers van Pathé-bioscopen in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam verrast worden door de geur van komkommer en groene thee, terwijl op het scherm de reclame van de Go Fresh-deodorant van Dove te zien is. In drie zalen heeft bioscoopreclame-exploitant Jean Mineur Mediavision zogenaamde geurboxen geïnstalleerd, die via het airco-systeem van de bioscoop een geur kunnen verspreiden in de zaal.

Het geursysteem, dat eerder In Duitsland in een aantal zalen is ingezet, beleeft zijn première in de Nederlandse bioscopen. Iedere geur kan nagebootst worden: 'Ook als een chocoladefabrikant of een leverancier van Mexicaans eten een geur wil laten verspreiden is dat mogelijk', aldus Marlene Wickel van Jean Mineur Mediavision.

De geuren zijn een toevoeging op de gebruikelijke bioscoopreclame. De Dove-commercial zal in de rest van het land dus te zien zijn zonder dat bezoekers hun neus hoeven te gebruiken. Als de geuren echter aanslaan, zullen meer zalen met een geurbox worden uitgerust.


Links:
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.