Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
AKKOORD  Lees meer
compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 25 21-6 t/m 27-6
WEB | mobiel
Film van de week
MENU
Home > Filmnieuws > Gibson gelooft heilig in Passion

Gibson gelooft heilig in Passion

Geen promotiecampagne in race naar Oscars

23-11-2004 LOS ANGELES - De periode voorafgaand aan de Oscaruitreiking wordt door filmproducenten steeds meer aangewend om hun films de hemel in te prijzen.

Complete promotiecampagnes worden opgezet teneinde een kans te maken op een felbefeerde Oscarnominatie. Mel Gibson heeft verklaard voor zijn controversiële film The Passion of the Christ geen cent uit te geven aan TV-, radio-, of krantadvertenties. De lobby rondom de Oscars wordt ieder jaar heftiger. Gibson vertrouwd er echter op dat de films op artistieke gronden worden beoordeeld en niet o basis van grootte van advertentiebudget.
The Passion werd eerder uitgesloten van deelname voor de Golden Globes, omdat er geen Engels gesproken wordt in de film. Ook het eveneens controversiële Fahrenheit 9/11 kon niet meedoen, de film viel in de categorie documentaire.
De Oscars worden op 29 februari 2004 uitgereikt.


Links:
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.