Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
AKKOORD  Lees meer
compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 24 14-6 t/m 20-6
WEB | mobiel
Film van de week
MENU
Home > Filmnieuws > Succesvolste bioscoopactie ooit opnieuw van start

Succesvolste bioscoopactie ooit opnieuw van start

gratis 2e bioscoopkaartje

15-5-2003 De grootste film- en bioscooppromotie van Nederland, de landelijke twee-voor-een actie, krijgt ook dit jaar in juni een vervolg. Klanten van Albert Heijn kunnen bij inlevering van een filmbon met z’n tweeën naar de film voor de prijs van één.

De actie is een samenwerking tussen Albert Heijn, Procter & Gamble en het film- en bioscoopbedrijf. De promotieactie, waaraan alle filmmaatschappijen, bioscopen en filmtheaters meedoen, wordt ondersteund door een uitgebreide mediacampagne.

AH Filmweken
Tijdens de AH Filmweken, van 2 tot en met 15 juni, krijgen klanten bij besteding van minimaal 25 euro een filmbon. De filmbonnen zijn in de maand juni (2 juni tot en met 30 juni 2003) in te wisselen in alle Nederlandse bioscopen en filmtheaters. De filmbonnen zijn op alle dagen geldig, voor het gehele filmaanbod.

Ruim 2 miljoen bezoekers
De twee-voor-één filmactie in de Albert Heijn-winkels vindt dit jaar voor de derde keer plaats. In de maand juni, traditioneel gezien een maand met het laagste bezoek in het jaar, is het aantal verkochte bioscoopkaartjes door de acties aanzienlijk gestegen. In 2002 bezochten ruim twee miljoen mensen tijdens de filmweken de bioscoop. Ook dit jaar beoogt het film- en bioscoopbedrijf met de twee-voor-één actie een nóg bredere doelgroep enthousiast te maken voor een bezoek aan de bioscoop of het filmtheater.
Door het sterke aanbod aan nieuwe films in juni én de bekendheid van de actie verwacht men tijdens de AH Filmweken een stijging van het filmbezoek van 5% ten opzichte van 2002.

Campagne
De actie wordt met posters, vlaggen, plafondhangers etc. in de winkels aan het publiek gecommuniceerd. De grotere Albert Heijn-winkels worden bovendien extra aangekleed met filmposters en standees. Het filmblad 'Preview' maakt een speciaal filmboekje met omschrijvingen van zowel publieks - als arthouse films die in de maand juni in de bioscopen en filmtheaters te zien zijn. Tussen 2 en 15 juni wordt de actie ondersteund door een omvangrijke radiocampagne.


Links:
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.