compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 39 24-9 t/m 30-9
Film van de week!
MENU
Home > Filmnieuws > Twee spots om publiek naar bioscoop te lokken

Twee spots om publiek naar bioscoop te lokken

De campagne Ganaardefilm.nl — bedoeld om het publiek weer de bioscoopstoelen in te krijgen — start vandaag met twee spots die laten zien waarom de bioscoop de beste plek is om 'ongestoord' naar een film te kijken. Onderzoek wijst uit dat 2/3 van de filmkijkers thuis gestoord worden.

Delen op facebook
We hebben na 25 jaar helaas je hulp nodig!

Dank voor je hulp.

Ruim 93% van het Nederlandse filmpubliek heeft films gekeken tijdens de sluitingsperiode van de bioscopen en filmtheaters, blijkt uit de resultaten van een onderzoek dat is opgezet vanuit de filmbranche naar het kijkgedrag tijdens deze sluiting.



Maar liefst 66% van de filmkijkers zegt gestoord te zijn tijdens het kijken van films. De grootste stoorzenders waren de telefoon (70%), luidruchtige huisgenoten (41%) of een pakketbezorger (21%). Film kijken is wel onverminderd populair: 52% keek 1 tot 3 films per week en 26% keer zelfs meer dan 3 films per week. 96% daarvan gaf aan dat ze films gewoon op de bank keken. In bed (36%) en bij vrienden (15%) waren daarna de meest populaire plekken. Het grote scherm, het avondje uit en het ongestoord kijken werd het meest gemist toen bioscoopbezoek niet mogelijk was.

Ongestoord kijken

Door de sluiting van de bioscopen en filmtheaters werden films op andere manieren en plekken bekeken. Dat dit mogelijk was heeft menig filmfanaat door de moeilijke corona-tijd heen geholpen. Toch kan niets tegen de echte bioscoopervaring op: het grote scherm, de luxe bioscoopstoel, het meeslepende geluid, de donkere zaal en de geur van popcorn.

Still uit reclame-filmpje Ongestoorde romantiek

Still uit reclame-filmpje Ongestoorde romantiek



De bioscoop is dé plek waar je even helemaal kunt onderdompelen in de andere wereld die film biedt. Bij het thuis kijken van films heb je eerder te maken met afleidende factoren, zoals je telefoon, je huisgenoten of een bezorger die voor de deur staat. Omdat dit soort situaties vers in ons geheugen zitten, haakt de campagne hierop in met twee humoristische reclamespots waarin het brede publiek zich zal herkennen. Acteurs Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en actrice Thekla Reuten spelen de hoofdrollen in deze spots.



De campagne werd bedacht door KesselsKramer, en uitgevoerd in samenwerking met regisseur Michiel ten Horn (Aanmodderfakker, "Ares") en productiehuis Since ’88. Ganaardefilm.nl is een uniek initiatief van de Nederlandse filmbranche bestaande uit alle filmdistributeurs aangesloten bij branchevereniging FDN, alle bioscopen en filmtheaters aangesloten bij branchevereniging NVBF, Nationale bioscoopbon, het Nederlands Filmfonds, NVPI, Film.nl, Nicam, CFAB/Sekam, het Nederlands Film Festival, Cineville en Jean Mineur Mediavision.


Links:
  1. GaNaarDeFilm.nl
Blijf in contact!

en abonneer je op onze nieuwsbrief.