Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.
AKKOORD  Lees meer
compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 45 8-11 t/m 14-11
WEB | mobiel
The Old Man and the Gun - Film van de week
MENU
Home > Films > Rabot

Rabot

****0
Waardering: 4/5
Niet voor kinderen jonger dan 12 jaarGrof taalgebruikDiscriminatieDrugs en alcoholmisbruik

documentaire

Pitch van Rabot
Rabot filmstill
Rabot filmstill
Delen op facebook
Rabot
Nederlandse première: 6-9-2018
België, 2017, 93 min,
De laatste dagen van een flat zijn geteld en haar bewoners verlaten haar één voor één. Zij blijken geen fijne herinneringen aan te hebben, ze sluiten een periode af van armoede, eenzaamheid, onverschilligheid, maar ook over liefde.
trailer en bijzonderheden over Rabot
Gestileerde documentaire over armoede, onverschilligheid en liefde tussen de bewoners.
Winnaar Publieksprijs Beste Film tijdens Ghent International Film Festival 2017 voor regisseur Christina Vandekerckhove.
Aanloop van Rabot
Documentaire debuut van regisseur Christina Vandekerckhove.
BioscoopAgenda van Rabot

Rabot in de bioscoop

De bioscoopprogramma's in Nederland lopen van donderdag tot en met woensdag. De programma's van de nieuwe speelweek worden uiterlijk dinsdag bekend gemaakt.
Synopsis distributeur
Alle valkuilen en onrechtvaardigheden van het leven komen voorbij in deze caleidoscopische documentaire over de bewoners van een vervallen woontoren in Gent in de maanden voordat deze tegen de vlakte gaat.

Alle valkuilen en onrechtvaardigheden van het leven komen voorbij in deze caleidoscopische documentaire over de bewoners van een vervallen woontoren in Gent in de maanden voordat deze tegen de vlakte gaat. Schijnbaar willekeurig springen de statische, van standpunt wisselende shots van de ene bewoner naar de andere. De camera observeert hen met intieme aandacht, maar houdt toch ook afstand. Sommigen verlaten de blokkendoos met weemoed, anderen sluiten dit hoofdstuk graag af in de hoop op gelukkiger tijden. Ze worden gefilmd tijdens hun dagelijkse beslommeringen, al etend, terwijl ze televisie kijken. Banaler kan het bijna niet, en toch roepen de raak gekozen beelden door hun context, zorgvuldige opbouw en beeldcompositie een veelheid aan gedachten en gevoelens op. Dit rijkgeschakeerde portret over armoede, eenzaamheid, onverschilligheid, maar ook over liefde eindigt met enige verlichting – in videoclipstijl. De verschillende bewoners dansen in hun nog ingerichte kamers op een nummer dat muzikanten later in hun inmiddels verlaten woningen live spelen.