compleet & ongebonden sinds 1995
WEEK 42 17-10 t/m 23-10
WEB | mobiel
Film van de week!
MENU
Home > Films > The Disciples - een straatopera

The Disciples - een straatopera

Niet voor kinderen jonger dan 12 jaarGeweldGrof taalgebruikAudiodescriptie beschikbaar

documentaire, drama, filmhuis, muziekfilm

Pitch van The Disciples - een straatopera
The Disciples - een straatopera filmstill
The Disciples - een straatopera filmstill
Delen op facebook
The Disciples - een straatopera
Nederlandse première: 13-12-2018
Nederland, 2018, 91 min,
Een koor van twintig daklozen uit Amsterdam zet een opera neer waarin zij criminele versies van zichzelf spelen en zingen. In de film is de weg naar de opera te zien met persoonlijke portretten van de artiesten.
trailer en bijzonderheden over The Disciples - een straatopera
Deze film was te zien tijdens het Nederlands Film Festival in 2018.
Aanloop van The Disciples - een straatopera
Filmmaker Ramón Gieling maakte in 2010 De Gevangenen van Buñuel en Joaquín Sabina (2008), waarvoor hij meerdere prijzen won.
BioscoopAgenda van The Disciples - een straatopera

The Disciples - een straatopera in de bioscoop

Wil je The Disciples - een straatopera zien? Koop de film hier of bekijk hem online.


Niets gevonden voor The Disciples - een straatopera.


Twintig daklozen bereiden een operavoorstelling voor. In de film is de weg naar de opera te zien met persoonlijke portretten van de artiesten. Was voor het eerst te zien tijdens het Nederlands Film Festival in 2018.



Meer films op DVD / BR

DVD algemeen
Synopsis distributeur
De spannende en meeslepende verhaallijn, de aangrijpende muziek en de aanstekelijke personages met hun onnavolgbare levens, die gaandeweg een wending nemen – of is het je vooringenomen idee over daken thuislozen dat kantelt? – maken deze filmopera tot een bijzondere bioscoopervaring.

Twintig daklozen, één opera. Met de opera The Disciples - een straatopera – geïnspireerd op Los Olvidados van Luis Buñuel – geschreven door Ramón Gieling en gecomponeerd door Boudewijn Tarenskeen, laten zij de leden van het Amsterdamse dak - en thuislozenkoor De Straatklinkers een verhevigde, criminele, versie van zichzelf spelen en zingen. Een opera maken met twintig daklozen is vragen om problemen. Het is daarom niet de opera, maar de weg er naar toe die in de film centraal staat. Het repetitieproces en de off-the-record persoonlijke portretten van de ongeschoolde zangers leiden ten slotte naar de opera waarin zij als de Apostelen van het Niets hun ziel bloot geven.