OpFilm #6: Flickering Images
Pitch
bijzonderheden
Let op: Een stroboscopische ervaring, niet voor tere zielen! Programma: - Arnulf Rainer, Peter Kubelka, Oostenrijk, 1958-1960, 6.30 minuten, 35mm. - Klassieke ‘metrische film’ over de aan-en afwezigheid van licht en geluid. - Black and Light, Pièrre Rovère, Frankrijk, 1974, 8 minuten, 16mm. - Filmstrip door computer met ronde gaatjes geperforeerd veroorzaakt flicker-effect. - Rumble, Jules Engel, USA, 1975, 3 minuten, 16mm. - Ritmische diagonalen met hypnotiserende muziek. Landscape, Jules Engel, USA, 1971-1978, 4 minuten, 16mm. - Flickering kleurvlakken met elektronische soundtrack. - Piece mandala/ End war, Paul Sharits, USA, 1966, 5 minuten, 16mm. - Erotisch geladen flickerfilm zonder geluid, 69, Robert Breer, USA, 1969, 5 minuten, 16mm. - Bombardement van losse filmframes. - Violiers et Coquelicots, Rose Lowder, Frankrijk, 2001, 4 minuten, 16mm. - Verschillende opnames van bloemenvelden door elkaar verweven. - Trama, Christian Lebrat, Frankrijk, 1980, 12 minuten, 16mm. - Afrikaanse trommels begeleiden complementaire kleurstroken. - Fear of Blushing, Jenniver Reeves, USA, 2001, 5 minuten, 16mm. - Gebarsten verfoppervlak vibreert in handbeschilderde film. - The eye of count Flickerstein, Tony Conrad, USA, 1975, 7 minuten, 16mm. - Relatief onbekend werk van de maker van ‘The Flicker’. - Bang Bang, Jeffrey Scher, USA, 1998, 4 minuten, 16mm. - Gespiegelde beelden als een soort Rorschach test met geweldige soundtrack.
Dank voor je hulp.